VodafoneZiggo zal zich voortaan aan de regels voor telefonische klantenwerving houden. Dat heeft de provider toegezegd aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De toezichthouder had eerder een onderzoek gestart naar de werkwijze van VodafoneZiggo na vele klachten over ongevraagde telefoontjes. Dat onderzoek zet de ACM nu stop.
Volgens ACM-bestuurslid Martijn Ridderbos zet VodafoneZiggo daarmee een belangrijke stap. "Het bedrijf erkent dat het verantwoordelijk is voor alle telefonische werving die door en namens het bedrijf gebeurt. En dat het strenger gaat controleren of de telefonische werving wel volgens de regels gebeurt. Mensen zullen voortaan alleen gebeld worden met een commercieel aanbod als zij daarmee hebben ingestemd."
De ACM hoopt nu dat alle bedrijven die doen aan telefonische werving, het voorbeeld van VodafoneZiggo zullen volgen. "Zo worden ongewenste verkooptelefoontjes gestopt en ontstaat een eerlijk speelveld tussen bedrijven", aldus Ridderbos.
Door: ANP