Weer prima rapport voor Ridderkerk

13 April 2023, 10:21 uur
mainImage
Gemeente Ridderkerk

De ‘rapportcijfers’ die Ridderkers vorig jaar aan het gemeentebestuur gaven zijn bekend. De cijfers over 2022 liggen iets hoger dan het landelijk gemiddelde.
 
Het is de uitkomst van het jaarlijkse onderzoek ‘Waarstaatjegemeente.nl’, een benchmarkonderzoek naar de waardering van de inwoners voor hun gemeente. Ridderkerk doet hier sinds 2006 aan mee.
 
Klanttevredenheid
Een mooi cijfer (8,1) gaven inwoners aan hun bezoek in het gemeentehuis aan het Koningsplein. Voor dit onderdeel werd bezoekers in de hal van het gemeentehuis naar hun mening gevraagd.
“We zijn blij dat inwoners heel tevreden zijn over bijvoorbeeld de dienstverlening aan de balies. Dat is een groot compliment aan alle baliemedewerkers”, reageert het college. “We willen iedereen hartelijke bedanken voor het invullen van het onderzoek. De resultaten helpen om onze dienstverlening te verbeteren. We blijven ons ook komend jaar inzetten om inwoners zo goed mogelijk te helpen, op alle terreinen.”
 
Gemiddelde
De inwoners waarderen alle inspanningen van gemeente Ridderkerk voor haar inwoners met het gemiddelde rapportcijfer van 6,5. Deze waardering wordt gemeten op verschillende aspecten: woon- en leefomgeving inclusief veiligheid (6,8), samenwerking inwoner-gemeente (5,8), gemeentelijke dienstverlening (6,7) en welzijn en zorg (6,5).
De gemeente doet jaarlijks mee aan de najaarsmeting. De gemeente gebruikt de uitkomsten om beter besluiten te kunnen nemen voor Ridderkerk. Ook andere gemeenten doen mee. Zo kan Ridderkerk de resultaten vergelijken.
 
De uitkomsten van het Klanttevredenheidsonderzoek zijn te lezen op: klanttevredenheidsonderzoek-kto-balie-ridderkerk-najaar-2022. De uitkomsten van Waarstaatjegemeente.nl staan op ridderkerk.nl/burgerpeiling-najaar-2022.
 
 


Door: Gemeente Ridderkerk