FC Groningen neemt middenvelder Clement over van Sparta

27 June 2026, 11:07 uur
Sport
mainImage

FC Groningen heeft Pelle Clement overgenomen van Sparta Rotterdam. De 30-jarige middenvelder komt transfervrij over en tekende in de Euroborg een contract voor twee seizoenen.

Clement speelde in totaal al meer dan tweehonderd wedstrijden in de Eredivisie. Daarin was hij goed voor 12 doelpunten en 25 assists. Hij debuteerde in de Eredivisie voor Ajax in november 2016. Hij speelde daarna voor het Engelse Reading, PEC Zwolle, RKC Waalwijk en Sparta.

"Ik heb hier al vaak mogen spelen", zegt hij over het stadion van FC Groningen. "De sfeer, support en het enthousiasme in het stadion spreken me enorm aan. Het is vrij uniek in Nederland en om straks voor deze supporters te mogen spelen, daar kijk ik misschien nog wel het meest naar uit."


Door: ANP