Afgelopen zaterdag vond op het Koningsplein de Ridderkerkse Veteranendag plaats. Op deze warme maar geslaagde dag kwam jong en oud samen om onze veteranen te eren.
Door de hitte had de organisatie extra maatregelen genomen. Op het plein stonden tenten voor schaduw en er was water beschikbaar voor de veteranen. Burgemeester Marco Oosterwijk en Jan-Paul Apon, voorzitter van het Veteranencomité, stonden in hun toespraken stil bij de betekenis van dienstbaarheid, vrijheid en waardering. Om de veteranen te eren, was er een minuut stilte en werd gezamenlijk het Wilhelmus gezongen.
Op het Koningsplein was van alles te beleven. Muziekvereniging Harpe Davids en de United Sisters zorgden voor sfeervolle optredens. Bezoekers konden smullen van poffertjes en patat, een rondrit maken in de TRIS legervoertuigen en kinderen leefden zich uit op de klimtoren. Ook konden bezoekers hun eigen smoothie maken door deze al fietsend te blenden. Kinderen maakten met veel enthousiasme hun eigen vlag en button.
Na afloop was er bij het Farelcollege een diner voor de veteranen om bij te praten en herinneringen op te halen. Het was een warm en waardig slot van een bijzondere dag vol ontmoetingen, muziek en bijzondere verhalen.