Van Gelder groente & fruit heeft woensdagavond de felbegeerde prijs voor ‘beste B2B webshop van Nederland’ gewonnen. Het bedrijf uit Ridderkerk is uit de laatste drie genomineerde bedrijven verkozen tot winnaar in de categorie B2B. De award werd tijdens een besloten uitreiking in Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee in ontvangst genomen door bedrijfsmanager Demis van Kouwen.
“Ik ben ontzettend trots dat Van Gelder de Shopping Award heeft gewonnen”, vertelt Demis van Kouwen. “We hebben als team hard gewerkt aan het realiseren van een persoonlijk platform van hoge kwaliteit waarbij klanttevredenheid centraal staat. Het is mooi om te zien dat we dan op deze manier worden beloond.”
Het winnen van deze award wordt na jarenlange inspanning dan ook gezien als de spreekwoordelijke kers op de taart. “Een aantal jaar geleden hebben we de keuze gemaakt om een replatforming project te starten om onze ambities op het gebied van e-commerce waar te kunnen maken. We zijn destijds een succesvolle samenwerking gestart met CloudSuite en samen met hen is ons e-commerce platform gekomen tot waar we nu zijn. Het winnen van deze award is dan ook een echte erkenning voor al het werk wat wij de afgelopen jaren hebben verzet”, vertelt Robin Rietdijk, marketeer bij Van Gelder.
E-commerce platform die faciliteert in de volledige customer journey
“Als e-commerce platform leverancier zijn wij super trots op deze erkenning vanuit een professionele vakjury, zegt Okko Huisman CEO van CloudSuite”. “Naast een culturele fit maakt Van Gelder optimaal gebruik van de standaard functionaliteiten in ons platform. Onze visie van het samensmelten van de beste online experience met complexe B2B functionaliteiten om zo de perfecte gepersonaliseerde klantreis aan te kunnen bieden, is bij Van Gelder op een waanzinnige manier gerealiseerd. De geboekte resultaten bij Van Gelder liegen er ook niet om, hier kan elke andere groothandel alleen maar van dromen”.
Koploper in de AGF-branche
Van Gelder groente & fruit is een oer-Hollands familiebedrijf, maar toch hypermodern en een voorloper in de sector. Volgens Rietdijk zit de kracht vooral in het feit dat Van Gelder onderscheidend is en wil blijven in de AGF-branche. “We hebben het altijd belangrijk gevonden om koploper te willen zijn in onze branche en dit zie je dan ook terug op het platform. Onze webshop is namelijk meer dan alleen een omzetkanaal waar klanten hun bestellingen kunnen plaatsen. We proberen zoveel mogelijk te personaliseren voor onze klanten en het wordt ook steeds meer een inspiratiekanaal. Dit sluit heel goed aan bij ons recentelijk gerealiseerde bedrijfspand waar automatisering centraal staat en inspiratie van vers ook een belangrijk onderdeel is.”
“De concurrentie binnen de B2B is enorm en deze prijs is dan ook echt een eer. Het is wel belangrijk dat we nu niet stil gaan zitten en dat gaan we ook zeker niet doen. Achter de schermen zijn we al weer druk bezig met nieuwe functionaliteiten waar onze klanten veel plezier uit kunnen gaan halen.”