Twee burgerleden beëdigd in raadscommissie

26 June 2026, 10:38 uur
Lokaal
mainImage
Geert van Someren
De beëdiging door burgemeester Marco Oosterwijk (links) van Lydia Vergunst (rechts) en Peter Groen (midden). Kader: Een bloemetje is op zijn plaats.

door Geert van Someren

Bij de aanvang van de twee commissievergaderingen van de gemeenteraad zijn donderdagavond twee burgerleden beëdigd door burgemeester Marco Oosterwijk. Het betreft Lydia Vergunst (ChristenUnie) en Peter Groen (Echt voor Ridderkerk).

Beiden waren ook burgerlid voor hun fractie in de afgelopen raadsperiode, maar de eed dan wel de belofte moet bij de start van een nieuwe periode opnieuw worden afgelegd. Burgerleden ondersteunen de raadsleden van hun fractie bij het vele werk dat gedaan moet worden.

Opvallend was dat tijdens de daarop volgende vergadering van de commissie Samen Wonen geen vertegenwoordiger aanwezig van de met twaalf raadsleden veruit grootste fractie in de gemeenteraad Partij 18PLUS. De fractie was wel vertegenwoordigd in de (andere) commissievergadering Samen Leven.