Maandagmiddag 22 juni heeft de politie aan het Westpad in Ridderkerk een scootmobiel in het water aangetroffen. Omdat niet duidelijk was of er nog iemand in het water lag is de brandweer opgeroepen. Na een eerste zoekslag in een waad pak kwam ook het duikteam ter plaatse op het fietspad langs de A16.
Inmiddels kwam er informatie binnen dat eerder die dag een persoon onwel was geworden en het water was ingereden. Deze persoon is zelf uit het water gekomen en naar huis gegaan. De politie heeft dit geverifieerd en de persoon ook thuis aangetroffen. De brandweer heeft de Scootmobiel uit het water gehaald.