Ridderkerk FM heeft de stekker getrokken uit de pop-up studio die deze maand in het centrum van de gemeente zou verrijzen. Het radiostation was voornemens van 9 tot en met 23 december speelgoed en goederen inzamelen voor het goede doel, in combinatie met het maken van radio op locatie.
Paul Wols, programmaleider van Ridderkerk FM, kreeg begin november van pandeigenaar Bakkers-Hommens positieve respons om de pop-up studio te laten verschijnen op de plek waar in het verleden schoenenwinkel Dolcis was gevestigd. Vanuit de vastgoedeigenaren werden de voorzitter van de BIZ en het facilitair management aangestuurd om alles te organiseren. Ondanks herhaaldelijke verzoeken heeft Ridderkerk FM hierna echter niets meer vernomen, waarna donderdag is besloten een streep te zetten door het initiatief.
Opmerkelijk is dat RTV Ridderkerk nu hetzelfde initiatief lijkt op te tuigen. Op Twitter meldt de lokale omroep dat dit jaar wordt uitgepakt met een Winter6daagse, 'in samenwerking met onze partners Kledingbank, Foodcompany en Winkelhart Ridderkerk Projectteam'. Die eerste twee partners had Wols - toevallig of niet - ook aan zijn project willen verbinden.