De Fakkel sluit lesjaar feestelijk af: meeste geslaagden sinds 2013

21 December 2025, 15:17 uur
Lokaal
mainImage
De Fakkel

Zwembad De Fakkel heeft het zwemlesjaar feestelijk afgesloten met het diplomazwemmen voor het A-diploma op 20 december. Het zwembad kijkt terug op een succesvol jaar waarin 845 kinderen hun A-, B- of C-diploma in ontvangst mochten nemen. Dit is het hoogste aantal geslaagde kinderen sinds 2013.

De diplomadag kreeg een extra bijzondere tint toen Ridder Joris, de held van de thematisering binnen de zwemlessen, langskwam. De kinderen reageerden enthousiast op zijn komst en vonden het geweldig dat hij speciaal voor hen kwam kijken tijdens hun spannende diplomamoment. Dit jaar introduceerde Zwembad De Fakkel een nieuw en speels thema binnen het zwemlesprogramma. De thematisering neemt kinderen mee in de wereld van Ridder Joris en verbindt het zwemlestraject op een avontuurlijke manier met bijzondere plekken uit Ridderkerk.

Bij elk afgerond niveau ontvangen kinderen een kleurrijk polsbandje, dat symbool staat voor een behaalde stap in hun zwemavontuur. Binnenkort wordt dit uitgebreid met een speciale bewaardoos waarin alle bandjes verzameld kunnen worden en een boek waarin het verhaal van Ridder Joris wordt verteld.

Zwembad De Fakkel is trots op alle kinderen die dit jaar hun diploma hebben behaald. Met dank aan het toegewijde team, het doorzettingsvermogen van de kinderen én de ouders die hen elke week trouw naar de zwemlessen brachten, was het een jaar vol groei, plezier en mooie mijlpalen. Met als belangrijkste resultaat dat steeds meer kinderen veilig en zelfverzekerd zijn in het water. De afgelopen jaren heeft het zwembad intensief ingezet op het verbeteren van de zwemlescapaciteit. Door uitbreiding van lesmomenten en een efficiëntere organisatie zijn de wachtlijsten aanzienlijk verkleind ten opzichte van voorgaande jaren. Hierdoor kunnen kinderen sneller starten met hun zwemlessen.

Het zwembad is klaar voor een nieuw jaar vol zwemavonturen met Ridder Joris, Dionne de Draak en hun vrienden.