Tips voor online advertising

5 May 2021, 15:06 uur
Landelijk
mainImage
Pexels

Online de aandacht trekken is tegenwoordig moeilijker dan ooit. Consumenten hebben maar een korte aandachtspan en de concurrentie is moordend. Het is dan dus ook handig als jouw advertentie meteen de aandacht trekt en dat je een duidelijke boodschap overbrengt, zodat de concurrentie geen kans krijgt. Maar hoe zet je online advertising nu effectief in en waar moet je allemaal op letten? Wij vertellen je er graag meer over in dit artikel. Doe er dus je voordeel mee en lees snel verder!
 
Wat zijn je doelstellingen?
Voordat je een online advertentie gaat opzetten, is het belangrijk dat je eerst je doelstellingen in kaart brengt. Dit kan van alles zijn. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid genereren? Heb je net een nieuw product of een dienst die je in de markt wilt zetten? Of wil je een nieuwe doelgroep bereiken? Dit is per organisatie verschillend. Het is wel belangrijk dat je dit goed in kaart brengt, omdat je hierna je campagne er zo efficiënt mogelijk op in kunt richten. Zo zijn sommige advertenties gericht op indrukken, terwijl andere gebaseerd zijn op betrokkenheid bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het medium die je inzet. Dit brengt ons gelijk bij het volgende punt.
 
Welk platform ga je gebruiken?
Bij het online adverteren, heb je de keuze uit diverse platformen. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Google, Instagram en LinkedIn. Het platform dat je gaat inzetten, hangt ook af van waar je doelgroep op zit. Doe hier van te voren dus goed onderzoek naar. Jongere doelgroepen zullen veel te vinden zijn op Instagram en een zakelijke doelgroep vooral weer op LinkedIn. Je kunt er ook voor kiezen om meerdere platformen in te zetten voor een optimaal resultaat. Lees je daarnaast van te voren goed in hoe je moet adverteren op elk platform. Heb je besloten om te adverteren op Facebook bijvoorbeeld? Dan kun je ook op zoek gaan naar een Facebook adverteren bureau. Zij houden dan heel jouw campagne bij.  
 
Verkopen op Bol
Naast dat je kunt adverteren op social media kanalen, is het tegenwoordig ook erg relevant om te verkopen op websites zoals Bol.com. Dit is een website met een enorm groot klantenbestand, waardoor je hier dus veel potentiële klanten kunt werven. Steeds meer mensen gaan naar Bol.com als ze een bepaald product nodig hebben en daarom is bol verkopen voor organisaties dus ook steeds relevanter aan het worden. Zo komt de doelgroep met jouw organisatie in contact via dit platform en ben je dus beter online zichtbaar.