Hulplijn voor jongeren 10.000 keer gebeld in acht maanden

30 November 2021, 15:41 uur
Landelijk
mainImage
Pixabay

De hulpplek voor jongeren Alles Oké? Supportlijn van de Kindertelefoon is sinds de oprichting in april meer dan 10.000 keer gebeld. Jongeren die problemen hebben, ergens mee zitten of behoefte hebben aan een gesprek kunnen bij Alles Oké? Supportlijn terecht.

De stichting die de lijn begon zegt dat het aantal telefoontjes het belang van de hulplijn weergeeft. De meeste jongvolwassenen met een vraag bellen niet maar sturen een chatbericht. Volgens een analyse van de hulplijn gaan de meeste gesprekken over mentale en emotionele problemen.

Andere veelvoorkomende gespreksonderwerpen zijn een moeilijke thuissituatie en relatieproblemen. Jongeren geven vaak aan zich beter te voelen na een gesprek. In veel gevallen willen jongvolwassenen vooral een luisterend oor.

De stichting achter de Kindertelefoon heeft de hulplijn opgezet om ook jongvolwassenen te helpen. De Kindertelefoon is er voor mensen van 8 tot 18 jaar oud. Alles Oké? Supportlijn kan gebeld worden door mensen van 18 tot 24 jaar oud.


Door: ANP