Groeien met je bedrijf? Gebruik slimme leadgeneratie

4 July 2025, 15:41 uur
Landelijk
mainImage
Popi

Ondernemers willen groeien, niet alleen in omzet, maar ook in marktaandeel. Dat tegen de laagste investeringen. Hoe groei je als ondernemer zonder tijd of capaciteit? Slimme leadgeneratie is dan de oplossing – vooral als je het uitbesteedt!

Meer klanten zonder teamuitbreiding?
Het juiste product of de juiste dienst is geen garantie voor nieuwe klanten. Je moet de doelgroep bereiken, contacten leggen en opvolgen. Dit kost tijd en focus – en als ondernemer heb je hier naast de dagelijkse werkzaamheden minder tijd voor. Je kunt alles zelf doen, maar je kunt het voorwerk ook uitbesteden aan een specialist. Het levert rust, betere resultaten én meer tijd op! Rust en grip op je leadgeneratie processen

Leadgeneratie voelt voor veel ondernemers persoonlijk, en het lijkt soms alsof het ook persoonlijk moet. Het tegendeel is vaak waar: als je het voorproces uitbesteedt, houd je tijd over voor leads die écht interesse hebben. Je voert minder gesprekken die nergens toe leiden zijn. Je komt alleen in contact met personen die interesse hebben in jouw product!

Leadgeneratie uitbesteden aan een externe partij? Dan betekent dat geen koude telefoontjes meer of koude e-mails. Warme leads komen continu binnen. Hierdoor verschuift sales van koud naar strategisch.

Juiste selectie van leads
Tegenwoordig draait het genereren van leads niet meer om zoveel mogelijk koud bellen of koude e-mails versturen. Het draait om de juiste en relevante boodschap. Wanneer je als merk relevant bent, herkennen prospects jouw merk eerder. Het gaat ook om tijdbesparing; goede tools helpen jou om de juiste bedrijven en de beslissers te bereiken. Jij hoeft de voorselectie niet meer te doen.

Automatiseer voor de toekomst
Het verliezen van controle is geen probleem. Met de digitale oplossingen van JEX stuur je makkelijk bij op ieder gewenst moment. JEX automatiseert jouw leadflows. Alles gebeurt in jouw tone of voice; klantcontact blijft persoonlijk zonder dat je je prospects voor hun gevoel lastigvalt.

Voor wie is deze aanpak geschikt?
Vooral het mkb’ers profiteren van deze aanpak. Bedrijven die echt willen groeien zonder de kosten van een groot salesteam. Dienstverleners, techbedrijven of consultants profiteren hier ook van. In sectoren waar vertrouwen en timing belangrijk zijn, maakt de juiste, eerste indruk het verschil.

Wie kiest voor slimme leadgeneratie, kiest voor focus. En dat is precies wat nodig is om als mkb’er gecontroleerd en tegen lage kosten te groeien.