42e Wereldhavendagen 345.000 bezoekers

8 September 2019, 19:36 uur
Haven
mainImage
Anne Reitsma - Wereldhavendagen
De Prinses Amalia, het nieuwste schip van de Koninklijke rederij De Spido, tijdens de vuurwerkshow

In Rotterdam kijkt de organisatie van de Wereldhavendagen terug op een succesvolle 42e editie. Nadat de zaterdag werd afgesloten met een spectaculaire avondshow en vuurwerk, was dankzij het mooie weer de zondag de drukstbezochte dag. In totaal genoten over het hele weekend naar schatting 345.000 mensen van de vele activiteiten op de kade, de demonstraties op het water en de excursies.

Na het wisselvallige weer aan de start van het weekend, vond op een zonnige laatste dag het publiek massaal de weg naar het evenementengebied op de kades rond de Erasmusbrug. Hiermee schat de organisatie het totale aantal bezoekers van de 42e editie van het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland op 345.000. Het weekend verliep zonder ernstige incidenten.

Directeur Sabine Bruijnincx kijkt tevreden terug. “De doorgevoerde vernieuwingen in het programma hebben goed uitgepakt. Het Career Event ‘Match’ voor jongeren op vrijdag en de zakelijke arrangementen werden goed bezocht en gewaardeerd. Ook constateren we dat bezoekers tevreden zijn over de nieuwe opstaplocaties voor excursies en de mogelijkheid om met eigen vervoer te reizen. Ik ben weer ontzettend trots op wat we met al onze sponsoren, partners, deelnemers, medewerkers en vrijwilligers hebben neergezet.”

De Wereldhavendagen in Rotterdam is het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland. Het thema was ‘MariTeam’, waarmee de organisatie de schijnwerper zette op een staaltje teamwork. Het evenement trok in 2019 ongeveer 345.000 bezoekers. De hoofdsponsors/partner van de Wereldhavendagen zijn Port of Rotterdam, de Koninklijke Marine en Rotterdam Festivals.