Op maandag 13 juli is de aftrap van het jeugd-filmhuis in Ridderkerk. Samen met de Ridderkerkse jeugd wordt op die dag nagedacht over inhoud en invulling van het jeugd-filmhuis dat na de zomer van start gaat in de bioscoopzaal van het gemeentehuis.
Het idee van dit jeugd-filmhuis komt van de jeugd zelf. Tijdens het participatietraject Jong Ridderkerk Denkt Mee van Stichting Open Limonade liet de jeugd weten een bioscoop en ontmoetingsplek te missen in Ridderkerk. De gemeente gaf daar gehoor aan en is met de Bibliotheek AanZet Ridderkerk en Filmhuis Ridderkerk (onderdeel van Stichting Projectgroep GILDE Ridderkerk) om de tafel gegaan om plannen te smeden. En niet zonder resultaat! Dat het jeugd-filmhuis er komt is zeker, welke invulling er aan gegeven wordt is aan de Ridderkerkse jeugd.
Aanstaande maandag ligt de rode loper uit en staat de popcorn klaar voor de jeugd vanaf 11 jaar die mee wil denken over de verdere invulling van het jeugd-filmhuis. Het doel van de middag is een voorlopige filmladder samen te stellen voor dit Ridderkerkse jeugd-filmhuis.
Jij komt toch ook? Meld je snel aan via [email protected].
Als dank voor het meedenken, krijg je een bon voor een gratis filmbezoek in het filmhuis Ridderkerk.
Informatie
Wat: Jeugdbios Ridderkerk
Waar: bibliotheektheater (Sint Jorisplein 77)
Wanneer: maandag 13 juli
Hoe laat: 16.00 (einde rond 17.15 uur)
Aanmelden: [email protected]