Hoek van Holland ten prooi aan bureaucratie

6 August 2019, 11:12 uur
Algemeen
mainImage
Google Maps

Irritaties bij de bewoners van het Nieuwe- en Oude Kamp in Hoek van Holland, maar vooral bij bezoekers, leveranciers en ook hulpdiensten die geen toegang tot het Recreatieoord kunnen krijgen omdat de receptie te vaak gesloten is. Vooral op de maandagochtenden is het prijs, omdat de leveranciers door inrijden en de medewerkers van het Recreatieoord dan op een andere locatie vergaderen. Bewoners kunnen dan hun post en kranten niet ophalen en diensten staan voor een gesloten poort. Dat geldt ook voor hulpdiensten bij levensbedreigende situaties.

Voor het parkeerterrein tussen de twee delen van het Recreatiepark betalen de bewoners €3,40. Daar klagen ze niet over, maar dat bedrag moet óók worden betaald door invaliden, mantelzorgers, zorgverleners, leveranciers en bezoekers. Raadslid Jan Willem Verheij van de VVD, die al die klachten het afgelopen weekend heeft aangehoord omdat hij een bezoek bracht aan het Recreatieoord, vindt dit onacceptabel en heeft wethouder Kasmi van Toerisme gevraagd of hij zijn maatregelen wil nemen. Het betreft een gemeentelijk Recreatiegebied.

Bovendien kan Kasmi dan ook helderheid scheppen in het conflict over de borg van enkele tientjes, die de bewoners ongeveer twintig jaar geleden moesten betalen voor een sleutel van het parkeerterrein. Nu er nieuwe sleutel in omloop is gekomen wil de directie van het Recreatiepark die paar tientjes wel terugbetalen, maar dan moet er een oude bevestigingsbrief worden ingeleverd. Negentig procent van de bewoners is die in de loop der jaren kwijt geraakt. De VVD vindt het allemaal ‘’maar bureaucratisch gedoe’’ en doet een beroep op de wethouder om orde op zaken te stellen.