door Geert van Someren
De kersverse nieuwe directeur Nico Mensing van BAR Afvalbeheer erkent dat in de gemeente Ridderkerk problemen bestaan met het tijdig legen van de glascontainers. “Sinds begin dit jaar hebben we het glas inzamelen zelf ter hand genomen. We hebben daarvoor een nieuwe inzamelwagen besteld. Die moet nog worden afgeleverd. We hopen dan de snelheid en capaciteit wat te kunnen vergroten”.
Mensing deed de uitspraken tijdens een digitale vergadering van de raadscommissie Samen Wonen in reactie op vragen van het SGP-raadslid Anton Rottier. “We doen ons best om overlast zo veel mogelijk te beperken”, aldus Mensing. “Er moet een tandje bij. We kijken hoe we dat op korte termijn kunnen organiseren”. Op de vraag van het raadslid Jeroen Rijsdijk (PvdA) wanneer die nieuwe wagen wordt geleverd, moet Mensing het antwoord nog schuldig blijven.