Gemeente vraagt om input herinrichting Oosterpark

19 June 2020, 15:25 uur
Algemeen
mainImage
Gemeente Ridderkerk

De gemeente Ridderkerk wil het Oosterpark anders gaan inrichten. Vanaf donderdag 11 juni kunt u hierover een online enquête invullen. 

Waarom opnieuw inrichten?
Het Oosterpark, aangelegd tussen 1975 en 1985, is een van de grotere parken rondom het woongebied van Ridderkerk. In het park moesten essen gekapt worden vanwege de gezondheid van de bomen. Ook kijkt de gemeente naar de mogelijke aanleg van geluidsafscherming van de A15 en wordt de uitbreiding van de velden van de Rowdies onderzocht. Dit heeft allemaal invloed op de uitstraling van het Oosterpark. Dit is dus een prima moment om het park met een herinrichting leuker te maken om te verblijven en groener te maken, zodat het klaar is voor de toekomst.

Vervolg
Voor de zomer gaat de gemeente zoveel mogelijk belanghebbenden vragen naar hun huidige ervaringen met het park en wat hun ideeën voor de herinrichting ervan. Die gegevens zullen worden gebruikt voor het maken van een aanpak. In die aanpak worden ook geluid en de uitbreiding van de velden van de Rowdies meegenomen. Naar verwachting deelt de gemeente dit in het najaar met alle betrokkenen om de meningen hierover op te halen. Verwacht wordt dat de raad in het voorjaar van 2021 een besluit kan nemen over de herinrichting van het Oosterpark.

De enquête is hier in te vullen.