Mevrouw Van Turnhout, bewoonster van de Riederborgh in Ridderkerk, heeft via een videoboodschap een emotionele oproep gedaan. "Willen jullie alsjeblieft helpen dat de boel wordt veranderd?", vraagt de 92-jarige dame in een filmpje dat afgelopen weekend is opgenomen.
"Het lijkt wel een gevangenis", vervolgt Van Turnhout, die wil dat de coronamaatregelen worden versoepeld zodat ze vaker naar buiten mag en meer bezoek kan ontvangen. Momenteel is alleen haar dochter geoorloofd om bij haar op visite te komen, maar samen naar buiten mogen ze volgens de landelijke richtlijnen niet. "We mogen niks. Je wordt helemaal gesloopt. Help alsjeblieft", sluit Van Turnhout af.